Mai 18, 2024

ajuntamentdaltvila

Policia Local

La Policia Local és un institut armat de naturalesa civil, amb estructura i organització jerarquitzada sota la prefectura superior i dependència directa de l’alcalde.
És un  cos de seguretat amb competències, funcions i serveis relatius a la vigilància del compliment de les ordenances municipals, el trànsit i les que estableix la Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març. La seva missió és vetllar perquè els ciutadans i ciutadanes puguin exercir lliurement els seus drets i llibertats reconeguts per llei.
El cos té una plantilla orgànica de 112 agents, i compta amb un parc mòbil format per:
20 motocicletes,  d’elles 7  Honda 500 cc  i 13  scooters de 300 cc.
2 motocicletes “K” paisà.
5 vehicles turismes “K” ,  1 destinat a cinemòmetre, 1 a la Unitat de Medi Ambient (UMA), 1 a Policies Referents (Tutors), 1 a Educació Viària, 1 de manteniment i de Prefectura.
7 vehicles patrulla.
1 furgó d’atestats.
1 vehicle grua.
6 bicicletes per a les unitats ciclista i de barris.

El seu àmbit d'actuació queda delimitat pel terme municipal i es basa en el servei d'atenció a la ciutadania.

La Policia Local d’Eivissa està organitzada en 6 grups o unitats
El Grup de Seguretat Viària, format per les seccions Motoristes, Atestats i Intervenció en accidents) la Unitat de Barri, la Unitat de Medi Ambient (UMA), el Grup de Seguretat Ciutadana (format per seccions de Patrulles i Tutors), la Unitat Nocturna, el Grup d’Interior i un Gabinet Tècnic.

El Grup de Seguretat Viària s'encarrega de protegir i auxiliar els usuaris en les vies públiques, regular i gestionar el trànsit, investigar i instruir diligències per accidents o delictes contra la seguretat viària i realitzar controls d'alcoholèmia.
També s'ocupa de donar cobertura als esdeveniments de la ciutat i de dur a terme tot tipus de campanyes preventives de control de trànsit, entre d’altres competències.

El Grup de Seguretat Ciutadana s’ocupa de la prevenció en matèria de seguretat, realitzant patrulles per la ciutat, atenent trucades urgents, entre d’altres competències.

Els agents de la Unitat de Barri estan en contacte permanent amb els vesins de cada zona de la ciutat i la seua labor s'exerceix amb una filosofia preventiva, assistencial i solidària. Són el primer referent municipal per als vesins, i les seues funcions són prevenir el delicte, actuar davant la conflictivitat veïnal, i rebre les queixes i suggeriments dels habitants de cada barri. En les seues funcions, també s'inclou el control de la seguretat escolar i dels animals a la via pública.

La Unitat de Medi Ambient (UMA) té l'objectiu d'eradicar la venda ambulant, la publicitat no autoritzada, els punts negres de brutícia, l'ocupació de la via pública il·legal i qualsevol activitat clandestina. S'ocupa també del compliment de l'ordenança cívica municipal, que prohibeix situacions com el botelló, i col·labora amb altres àrees de l'Ajuntament d'Eivissa en el control d'activitats, obres il·legals, sorolls o consum d'estupefaents en la via pública, entre d’altres.

El Grup d’Interior és un grup amb vàries seccions i s’ocupa principalment de les tasques administratives de la Policia Local, de la recepció de la Prefectura de Policia Local, de la Sala del 092, de l’armament, els objectes trobats, així com del manteniment i compres de la Prefectura.

El Gabinet Tècnic és una unitat que s’ocupa de donar suport a la Prefectura, de la gestió dels serveis, de la gestió dels magatzems de vestuaris, operatiu, etc.
Amb l'objectiu de millorar la qualitat de la comunitat, la Policia Local d'Eivissa actua sota els principis de prevenció i informació als ciutadans.

Dependències
Les dependències de la Policia Local d'Eivissa estan situades a la Torre 1 de l'edifici Cetis, situat en el número 35 el carrer Canàries de la ciutat d'Eivissa.

Els ciutadans poden dirigir-se a les oficines de la Policia Local situades al carrer Canàries o telefonar al 971 397550. Per a qualsevol consulta o dubte també poden contactar mitjançant correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..
Para casos d'emergències es pot telefonar al 092 o bé al telèfon d'Emergències 112, que contactarà immediatament amb la Policia Local.

Informació sobre com accedir al cos:
Per a més informació es pot consultar la pàgina web de l’EBAP:
http://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&codou=2705

Ordenança Reguladora d'Aparcament: Zona Blava

Els carrers del municipi d'Eivissa amb més activitat comercial compten amb el servei d'aparcament regulat, és a dir, amb zones ORA (Ordenança Reguladora d'Aparcament), gestionades per l'empresa Estacionament i Serveis SA, amb l'objectiu d'aconseguir una major rotació de vehicles al centre de la ciutat.

Els horaris s'estableixen en funció de la temporada. Així, a l'estiu (de l'1 de juny fins al 30 de setembre) l'horari abasta des de les 9h fins a les 14 h i de 17 h  a 22 h de dilluns a dissabte. A l'hivern (de l'1 d'octubre fins al 31 de maig) es redueix de 9 h a 14 h i de 17 h  a 20 h de dilluns a divendres, mentre que els dissabtes només s'aplica l'horari de matí (de 9 h a 14 h). La durada màxima d'estacionament a la zona blava és de dues hores (dos euros). El pagament es pot fer mitjançant els parquímetres situats en tota la ciutat, que permeten targeta bancària i efectiu, o mitjançant l'aplicació mòbil elParking, que compta amb la funció de poder desaparcar en cas de no consumir tota la tarifa.

Així mateix, també hi ha dos tarifes per a residents. En un dels casos es tracta de l'abonament de 0,60 euros diaris, mentre que l'altra modalitat, la R2, permet al resident pagar 90,15 euros a l'any, sense necessitat de posar tiquet cada vegada que estacioni. Per obtenir aquestes bonificacions les persones interessades han de tenir el seu domicili, segons el padró, dins el sector delimitat per l'Ajuntament i que sigui titular del vehicle per al qual sol·licita el distintiu, així com pagar l'impost de circulació a l'Ajuntament d'Eivissa. Es poden obtenir un màxim de dues targetes per domicili en cas de ser propietari de diversos vehicles. Per obtenir aquesta certificació s'han d'adreçar a les oficines de l'empresa.

Contacte:
EYSA Estacionament i Serveis SAU
Tel: 664 489 352
Carrer Madrid, núm 49
07800 Eivissa.
Web: http://www.ora-eivissa.es/

Servei de taxi

El municipi d'Eivissa compta amb cinc parades de recollida de passatgers del servei de taxis. Es troben ubicades al carrer de Ramón Muntaner -entre el carrer Galícia i l'avinguda Espanya-; al carrer del País Basc -entre els carrers Galícia i Navarra- (totes dos al barri de ses Figueretes), a l'estació marítima de Formentera, a l’avinguda d’Isidor Macabich,43 i a les proximitats de l'hospital Can Misses. A més, hi ha una altra parada a la zona de Platja d'en Bossa, al carrer de Pere Matutes Noguera. Tot i així, durant la temporada estival el nombre de parades habilitades s'incrementa per tal de donar millor servei. Aquest increment de parades es consensua amb el col·lectiu, que fa la petició, i des del Consistori s'estudia la seua viabilitat.

Així mateix, els ciutadans també poden sol·licitar el servei a través de la nova línia de ràdio taxi, el número és el 971 333 333.

Des de l'Ajuntament es recorda als usuaris d'aquest servei la importància de rebutjar qualsevol trasllat en un vehicle que no estigui senyalitzat de forma reglamentària com a tal i evitar així els 'taxis pirates'. Per reconèixer un vehicle reglat, aquest ha de portar un senyal lluminós a l'exterior del vehicle amb la indicació TAXI, així com una placa de SP (servei públic a l'exterior). A més, a l'interior del vehicle han d’estar visibles les tarifes i l'ús del taxímetre és obligatori.

Amb l'objectiu de donar millor servei durant els mesos d'estiu, l'Ajuntament d'Eivissa -juntament amb la resta de consistoris- posa en marxa el Pla de llicències estacionals. Això és l'increment del nombre de vehicles durant la temporada estival per tal d'oferir un servei adequat i de qualitat. Aquests vehicles també estan senyalitzats de forma reglada.

D'altra banda, l'administració municipal convoca anualment exàmens per a l'obtenció del permís municipal de conductor de taxi.

Control de plagues

Entre les competències de la Regidoria de Medi Ambient està la realització de desinfeccions, desinsectacions i desratitzacions en espais públics com són els carrers, el clavegueram o els parcs, entre d'altres.

L'objectiu de l'eliminació d'aquestes plagues és desinfectar fins a uns mínims que assegurin la bona qualitat de vida de la ciutadania.

Per a això es planifiquen plans de xoc i manteniment que es realitzen de forma periòdica. D'aquesta manera els tractaments de xoc es duen a terme cada quatre mesos, mentre que mensualment es realitzen les tasques de manteniment, i es revisen així totes les zones que conformen el municipi d'Eivissa per tal d'evitar la proliferació de plagues. En els centres educatius, aquestes accions es desenvolupen en períodes de vacances com Setmana Santa, estiu o Nadal.

Amb aquestes mesures, el consistori pretén garantir totes les mesures de salubritat necessàries per als residents i visitants.

A través de la Línia Verda es pot comunicar qualsevol indici de plaga que es localitzi en l'entorn, entenent com a plaga la irrupció sobtada i multitudinària d'insectes, animals o altres organismes d'una mateixa espècie que provoca diversos tipus de perjudicis com malalties, danys econòmics i fins i tot culturals. Les plagues més comunes són les de rates, paneroles, colom roquer, leishmaniosi i vespes. L’Ajuntament no s’ocupa de les plagues detectades en espais privats o particulars.

L'empresa encarregada de realitzar periòdicament el control de plagues és Lokímica, empresa especialitzada del sector.

Contaminació acústica

L'Ajuntament d'Eivissa té com a prioritat fomentar la bona convivència entre els residents i les diferents activitats que es duen a terme al municipi. D'aquí, i degut al caràcter turístic del territori, el Consistori compta amb una ordenança municipal que regula els nivells acústics màxims permesos, que compleixen amb els paràmetres exigits per la legislació nacional. Actualment el departament de Medi Ambient està elaborant el Mapa Estratègic de Sorolls de la ciutat, que està supeditat al Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU), que defineix els usos de cada zona del municipi.

D'aquesta manera, l'objecte de l'ordenança és prevenir, controlar i corregir la contaminació acústica en el territori municipal, amb l'ànim de protegir la salut física i psíquica de les persones, el medi ambient, el bon desenvolupament de la convivència ciutadana i de les activitats humanes, i els béns particulars i col·lectius.

És obligació d'aquesta Regidoria exercir la tasca d'inspecció i control de les emissions i immissions acústiques provocades per les activitats desenvolupades en el municipi.

La normativa tipifica un seguit d'infraccions, que comporten unes sancions econòmiques que poden arribar fins als 300.000 euros de multa, per a aquells que incompleixin els paràmetres establerts. Les zones d'ús docent, hospitalari o zones verdes són els llocs amb uns nivells sonors més restrictius. D’altra banda, les zones residencials es troben en uns nivells mitjans, mentre que a les zones industrials es permeten uns paràmetres sonors més elevats.

Per vetllar per la bona convivència dins el municipi, qualsevol ciutadà que consideri que s'està incomplint aquesta normativa pot presentar una instància al consistori abonant 80 euros per reclamar que es faci una sonometria. Aquests diners es reemborsarà l'afectat en cas que s'estiguin incomplint els paràmetres sonors marcats per llei. Així mateix, els agents de la Policia Local també estan autoritzats per atendre aquest tipus de queixes.

Disciplina urbanística

El departament de Disciplina Urbanística s'encarrega d'impulsar i tramitar els informes de tot tipus d'infraccions i sancions corresponents a aquelles obres que es troben fora de llei d'acord amb les ordenances municipals o el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU).

Dins d'aquestes infraccions, la prioritat d'aquest departament és la paralització d'aquelles obres iniciades i no comunicades, per tal de poder restaurar els danys i realitzar les obres ajustades a llei.

Les sancions més habituals són:
Infraccions en general
Ordre d'execució
Expedients sancionadors
Restauració o demolició
Expedients de ruïna

Llicències i tràmits

Des de la Regidoria d'Urbanisme es concedeixen tots els permisos necessaris referents a obres, modificació d'immobles o ocupació de la via pública.

Molts d'aquests tràmits es poden fer a través de la seu electrònica. No obstant això, algunes d'aquestes gestions s'han de dur a terme de forma presencial en requerir la presentació de projectes o el pagament de taxes.

A Urbanisme es concedeixen les llicències de:
· Obra Major
· Comunicació Prèvia [que abans de la Llei d'Ordenació i Ús del Sòl -LOUS- de 2014 es denominava obra menor]
· Segregació de Parcel·les
· Tendals
· Ocupació de Via Pública lligada a una llicència d'obres
· Rases
· Rètols
· Modificació d'un immoble

NORMATIVES

Quant als tràmits, l'Àrea d'Urbanisme tramita i impulsa els diferents instruments d'ordenació urbanística, que en el cas del municipi d'Eivissa són:

Pla General d'Ordenació Urbana [PGOU]: Es tracta del document, d'àmbit municipal, que recull el projecte de ciutat. S’hi estableix la classificació del sòl, la programació del seu desenvolupament o la definició dels elements fonamentals del territori, entre d'altres.

Plans especials: Aquests determinen el desenvolupament d'una àrea en concret. El seu àmbit d'actuació és el sòl urbà i la seua finalitat està basada en la millora urbanística.

Plans parcials: Són els instruments d'ordenació urbana que tenen per objecte el sòl urbanitzable a desenvolupar.

Estudis de detall: Instruments de planejament urbanístic, que tenen, entre altres objectius, concretar l'ordenació detallada en sòl urbà o modificar l'existent.

Projectes de compensació: És el projecte que ha de formular una Junta de Compensació que recull la distribució de beneficis i càrregues entre els propietaris.

Projectes d'urbanització: Document tècnic de planejament urbanístic, que no és altra cosa que el projecte executiu de les obres d'urbanització d'un carrer, plaça, polígon, sector o barri.

Així mateix, i des de la seu electrònica, també es poden obtenir certificats relatius a:
· Antiguitat
· Final d'obra
· Certificat d'usos
· Certificat de distància
· Certificat de qualificació urbanística

Departament d'Urbanisme
Plaça Espanya, 1
971397503
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Cita prèvia

Oficina de projectes

L'Oficina de Projectes és un grup multidisciplinari conformat per cinc persones entre els quals es troben arquitectes, arquitectes tècnics, delineants i un enginyer.

Aquest grup és l'encarregat del disseny de tot tipus de projectes municipals que van des d'un aparcament fins a edificis públics, passant per instal·lacions esportives o parcs infantils.

Es tracta d'un equip de treball a disposició de totes les regidories que conformen la configuració de l'Ajuntament d'Eivissa.

Medi ambient
Nombre d`articles:
22
Agenda Local 21
Nombre d`articles:
7
Butlletí Agenda Local 21
Nombre d`articles:
1
Agenda Local 21 Organització
Nombre d`articles:
4
Agenda Local
Nombre d`articles:
1
Gestió
Nombre d`articles:
1
Platges
Nombre d`articles:
4
Urbanisme
Nombre d`articles:
6
Patrimoni
Nombre d`articles:
26
Declaració Unesco
Nombre d`articles:
1
Museus
Nombre d`articles:
8
Consorci
Nombre d`articles:
2
Història de la ciutat d'Eivissa
Nombre d`articles:
1
Béns catalogats
Nombre d`articles:
4
Espais d'interés
Nombre d`articles:
9
Mobilitat
Nombre d`articles:
9
Policia Local
Nombre d`articles:
1
Vies públiques
Nombre d`articles:
6
Comerç
Nombre d`articles:
7
Salut Pública
Nombre d`articles:
2