abril 02, 2020

ajuntamentdaltvila

Notícies

Balanç de la temporada turística

Balanç temporada turistica

L'Ajuntament d'Eivissa eliminarà els agents de publicitat dinàmica per al proper estiu. Aquesta és una de les mesures, juntament amb altres relacionades amb mobilitat i d'organització, que es prendran després de fer un primer balanç de la temporada turística.

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i els regidors responsables de les àrees de Comerç, Turisme, Policia i Urbanisme s'han reunit aquesta setmana per tal de fer un anàlisi de la temporada i estudiar les mesures necessàries per millorar el funcionament de les zones turístiques del municipi de cara al proper estiu.

La primera de les decisions preses ha estat l'eliminació dels agents de publicitat dinàmica després de constatar els reiterats incompliments de l'ordenança.  Per aquest motiu, durant aquest hivern, es durà a terme una modificació puntual de l'ordenança per eliminar aquesta figura. També s'ha parlat de la necessitat d'augmentar les restriccions de trànsit rodat al port d'Eivissa i així es farà arribar a l'APB.

Per altra banda, després d'analitzar els problemes de mobilitat que es pateixen a l'interior dels barris de la Marina i de Dalt Vila, l'ajuntament incrementarà les restriccions el trànsit, sobretot dels vehicles pesats de càrrega i descàrrega, delimitant els horaris d'accés als barris històrics.

En aquest sentit, la restricció al transit rodat es preveu que augmenti dins del Port d'Eivissa tal i com s'ha fet arribar a l'Autoritat Portuària de Balears que treballa en el mateix sentit.

Altra decisió adoptada es posar en marxa una taula de dinamització del Port d'Eivissa, formada per associacions de comerciant, representants de veïns i d'Autoritat Portuària, que treballarà per a consensuar totes les activitats que s'organitzin al Port d'Eivissa i en cercar nous nínxols turístics.

L'objectiu de totes aquestes mesures és millorar la mobilitat de les persones i fer un municipi més sostenible també durant l'estiu, moment en que la ciutat d'Eivissa arriba a registrar una de les densitats d'ocupació mes altes de tot l'Estat.

Darrers dades del Centre de Protecció Animal de sa Coma

Cpa darrer dades

Us informam que la durant aquest mes de setembre han entrat un total de 50 cans al Centre de Protecció Animal de sa Coma, en el que és l'entrada mes elevada de l'any, degut a l'elevat index d'abandonaments i a l'entrada de noves camades de cadells.

En aquestos moments el Centre de Protecció Animal acull 75 cans, la majoria adults, i 10 cadells d'entre 2 i 6 mesos. Des de l'Ajuntament volem  fer una crida a la responsabilitat i animar als interessats en adoptar cans del Centre de Protecció de sa Coma.

Les persones interessades en adoptar es poden posar en contacte amb el centre de Protecció Animal al telèfon 971 192281 i demanar cita per visites a la tarda, al correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.; o apropar-se de 12 a 14 hores al centre de protecció que està ubicat a la Crta. Sant Antoni, darrera de Sa Coma.

Recordau que també es pot participar com a voluntaris en els passejos dels cans del Centre de Protecció Animal en el següent horari: dilluns, dimecres i divendres de 9h a 11.30h i els dijous de 15h a 17:00h. També es fan passeigs el primer dissabte de cada mes de 9:00 a 11:30 hores.

A aquesta secció podeu vora els cans que estan en adopció i la seva fitxa a més d'informació sobre el centre.

Enllaç a:
Adopció responsable d'animals domèstics

Neteja especial que s'ha dut a terme a la zona des Soto i UIB.

Neteja especial es Soto

Us informam que en els darrers dies s'ha duit a terme una neteja especial a la zona costanera de Es Soto Fosc, inclosa dins de la campanya especial de platges i zones costaneres de l'illa d'Eivissa, impulsada pel Ministeri de Medi Ambient, a través de la Demarcació de Costes de Baleares.

La neteja ha estat realitzada pel personal de l'empresa Eivinatura i ha culminat amb la recollida de més d'una dotzena de borses de fems.

S'han recollit restes de papers, plàstics i vidres d'aquesta zona, molt freqüentada durant l'estiu.  Per aquest motiu s'ha instal·lat una paperera de gran capacitat a Es Soto per a que les persones que freqüenten la zona dipositin allí les restes.

Aprofitant aquesta acció especial, els serveis de neteja municipals, han recollit totes les borses de fems dipositades a Es Soto i han fet una neteja especial a la zona que va des de l'actual UIB (antiga Comandància) fins al parc de la Reina Sofía, on també s'ha trobat una gran concentració de fems  que s'acumulen durant els caps de setmana.

Reunio de l'Ajuntament d'Eivissa amb els representants dels Col·legis Professionals d'advocats, arquitectes, economistes, geògrafs, graduats socials, enginyers tècnics i Arquitectes tècnics.

Reunió Col·legis profesionals

El Tinent d'Alcalde d'Hisenda i Administració Municipal de l'Ajuntament d'Eivissa, Alfonso Molina, s'ha reunit aquest matí amb els responsables dels Col·legis Professionals d'Eivissa per tal de reactivar i tornar a posar en marxa els Bons de Consultoria, una de les actuacions que desenvolupa el Viver d'Empreses destinada a que els emprenedors accedeixin a consultes gratuïtes amb serveis professionals de diverses àrees.

A la reunió hi han assistit, els responsables a Eivissa dels Il·lustres Col·legis d'Advocats, Arquitectes, Economistes, Geògrafs, Graduats Socials, Enginyers i Arquitectes Tècnics.

La col·laboració establerta amb els Col·legis Professionals en relació als Bons de Consultoria s'ha reactivat avui després d'estar quatre anys sense funcionament. Durant els anys 2006-2010 aquesta actuació va permetre lliurar 600 bons a mes de 150 persones emprenedores.

Els responsables han rebut positivament el fet que es reactivi aquest servei i en breu se signaran els convenis de col·laboració amb tots els Col·legis Professionals per tal que, durant aquest any, ja es puguin lliurar els primers Bons de Consultoria.

Nou punt de lectura que s'ha posat en marxa al Casal de Dones

Punt de lectura casal de dones

La Biblioteca d'Eivissa obre un nou punt de lectura amb la creació de la Biblioteca del Casal de Dones ubicat al carrer Miranda, al barri de sa Penya.

Amb aquesta aportació, la Biblioteca del Casal de Dones disposa de 150 volums provinents del fons propi de la Biblioteca. El llistat inclou títols de drets humans, conciliació, literatura per adults així com contes infantils.

L'objectiu es apropar els serveis de la Biblioteca Municipal a diferents edificis i instal.lacions de l'Ajuntament d'Eivissa, com s'ha fet també amb la posada en marxa de les Bibliopiscines. Es preveu que el Casal de Dones organitzi, al llarg del curs escolar, activitats i contacontes en col•laboració amb la Biblioteca Municipal.

Ple ordinari de 24 de setembre de 2015

Ple ordinari 24 de setembre

A continuació us passen els acords de la sessió plenaria d'avui:

2n. Proposta d'acord per a l'aprovació cànon  variable excedent ORA de l'1 de març de 2014 al 28 de febrer de 2015.

El Ple de la corporació acorda la liquidació anual dels ingressos del servei de l'ORA, una vegada transcorreguts 12 mesos de prestació dels serveis, i es procedeix al pagament a l'Ajuntament d'Eivissa en concepte de participació en els beneficis del servei de l'empresa adjudicatària d'un total de 245.271,00 euros.

3er. Proposta d'acord per a la publicació de les declaracions de bens i activitats dels Regidors de l'Ajuntament d'Eivissa, al portal de transparència de l'Ajuntament.

S'ha aprovat l'acord per a la publicació de les declaracions de bens i activitats del regidors que estarà disponible al apartat  Informació sobre la Corporació Municipal.

4t. Proposta d'acord per a la modificació del estatuts del Patronat Municipal de Música.

S'acorda la modificació dels Estatuts del Patronat de Música per tal de mantindre un director o directora del Patronat mentre es redacten els nous Estatuts. El Director/a serà nomenat i/o cessat pel President del Patronat. La designació haurà de recaure en un funcionari de carrera o laboral de les Administracions Públiques, o en un professional del sector privat titulat superior en ambdós casos, i amb més de 5 anys d'exercici professional en el segon. Aquest acord es sotmetrà a exposició pública durant un mes.

5è. Proposat d'acord per a la pròrroga forçosa del contracte de gestió del servei públic de subministrament d'aigua potable i clavegueram del municipi d'Eivissa.

S'ha acordat l'aprovació  de mantenir a l'actual concessionària Aqualia Gestión Integral del Agua S.A, que a partir de l'1 de novembre de 2015 continuarà amb la prestació del servei públic municipal d'abastiment i distribució d'aigua potable i sanejament del municipi d'Eivissa, en règim de pròrroga forçosa, fins que finalitzi el procediment per a la nova gestió del servei.

7è. Proposta d'acord per a l'aprovació de la declaració institucional de l'Ajuntament d'Eivissa per a l'admissió humanitària dels refugiats.

Tal i com figura al punt nº5 de la declaració institucional per a l'admissió humanitària dels refugiats signada pels portaveus de totes els partits polítics que integren la corporació municipal, el ple ha aprovat avui aquest acord.

Enllaç a:
Propuesta de acuerdo institucional para solicitar a la compañía spectrum geo limited el desistimiento de su proyecto

Reunió de la Taula de Contractació del servei de neteja del municipi d'Eivissa

Reunio taula contractació

Us informam que la Taula de Contractació per a la gestió del servei públic de recollida i transport de residus sòlids urbans així com la neteja diària i de platges del municipi d'Eivissa ha acordat que, de les cinc empreses que han presentat propostes, rebutjar-ne tres  per incompliments insubsanables en els requeriments el plec de contractació,  i sol·licitar a les dos empreses restants que subsanin documentació tècnica.

Les dos empreses que continuen son Valoriza Servicios Medioambientales, S.A i la UTE formada por Cespa Compañía Española de Servicios Públicos Auxiliares, S.A, Herbusa, S.A y Fomento de Construcciones y Contratas, S.A,  i  disposen de cinc dies naturals des de la seva notificació perquè subsanin i aportin la documentació que se'ls requereix.

Transcorregut aquest termini la Taula de contractació tornarà a reunir-se per tal d'avaluar la millor proposta presentada i preparar la proposta d'adjudicació.

Per altra banda, les empreses que han quedat excloses del concurs disposen de 15 dies hàbils per a interposar un recurs en matèria de contractació.

L'Ajuntament d'Eivissa ha presentat el seu Portal de Transparència

Presentació Portal de transparènciaEl Portal de Transparència que es una ferramenta d'informació relativa a la institució i als seus comptes econòmics també d'enllaç amb els ciutadans i ciutadanes a traves d'eines de comunicació on es poden plantejar suggeriments i propostes.

El Portal de Transparència de l'Ajuntament d'Eivissa ja compleix la normativa de la Llei de Transparència, que entrarà en vigor el proper mes de desembre,  però des de l'equip de govern s'ha volgut anar més enllà, i es en servir els ítems de Transparència Internacional que son més exhaustius. Així, l'ajuntament d'Eivissa ja compleix 57 dels 80 indicadors que marca Transparència Internacional i d'aquí a desembre es complirà amb la resta d'indicadors.

Llegeix més...

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16