Octubre 28, 2020

ajuntamentdaltvila

El Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat participa en les Jornades de Comercialització que Turespaña está celebrant a Califòrnia.

jornades patrimoni california

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat està participant en les Jornades de suport a la comercialització organitzades per Turespaña a Califòrnia. Les jornades tenen lloc al comtat de Napa, al costat de Sant Francisco, i consistiran en una presentació i un workshop amb turoperadors de tot Estats Units. En aquest cas es tracta d'una acció orientada a operadors especialitzats en turisme cultural i enogastronómic.

Després d'una presentació sobre el mercat nord-americà, realitzada per la OET el diumenge 15 a tots els participants, el dilluns 16 ha tingut lloc una presentació de totes les destinacions i empreses assistents, entre ells el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en el celler Artesa en Napa. El dimarts 17 se celebrarà el workshop en un hotel de la mateixa localitat californiana.

Amb aquesta important promoció directa, es dóna continuïtat a les presentacions celebrades el passat any a Los Angeles, Tampa i Orlando.

Aquesta campanya forma part del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, que té com a objectiu promoure els 15 destinacions com a marca de turisme cultural internacional, i que es ve concretant amb la presència de la xarxa en les més importants fires especialitzades del món, presentacions tècniques de producte a agències i turoperadores, i organització de viatges de familiarització, entre altres accions.

Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Llacuna, Santiago de Compostel•la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda, són les 15 ciutats inscrites en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO que formen el Grup, la fi del qual és la protecció i difusió del seu patrimoni i la promoció nacional i internacional de la seva excepcional oferta turística i cultural. Des de juliol de 2015, la ciutat d'Àvila ostenta la presidència de la xarxa.

El mercat dels Estats Units

Sens dubte el nord-americà és un mercat de gran importància per a Espanya en general i per a les nostres Ciutats en particular.

Segons dades extretes de la Fitxa Executiva d'aquest mercat, elaborada per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, la quota de mercat d'Espanya en el turisme emissor d'aquest país en 2014 es va situar en l'1,78%. Aquesta xifra resulten de dividir el nombre total de turistes nord-americans registrat per FRONTUR l'any passat entre el nombre de sortides a l'estranger proporcionat pel Departament de Comerç dels Estats Units (Office of Travel and Tourism Industries – OTTI d'ara endavant) que va ser de 68,3 milions.

La gran majoria (76,5%) dels turistes nord-americans que viatgen al nostre país ho fan per oci i vacances. Dins de les diferents motivacions, la realització d'activitats culturals té una especial rellevància. Així, si analitzem l'Anuari d'Estadístiques Culturals 2015, elaborat per la Subdirecció General d'Estadística i Estudis del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a l'apartat de turisme es xifra en 88,9% el percentatge de nord-americans que van realitzar activitats culturals durant la seva visita a Espanya en 2014.

El turista tipus nord-americà té una edat compresa entre 25 i 44 anys (49%) seguit a bastant distancia pel grup comprès entre 45 i 64 anys que representa un 25,4%. Per a Europa els principals emissors són Califòrnia, Nova York, Texas, Florida i Pennsylvania. És clarament majoritària (80%) l'organització individual del viatge que realitza el propi turista o li organitza una agència a mesura, enfront del paquet turístic que solament representa el 20%.

En 2014, els més d'1.200.000 nord-americans que van visitar Espanya (1,9% del total) van realitzar una despesa per càpita de 2.338€, la qual cosa suposa el 4,5% sobre la despesa total de visitants estrangers al nostre país. Aquesta xifra dóna una dimensió de l'interès d'aquest mercat.

En els mesos de gener a setembre de 2015, i de nou segons xifres ofertes per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, el creixement interanual acumulat és ja del 23,1%, la qual cosa ens parla d'un excepcional any per a l'emissor nord-americà, animat segurament pel poder del dòlar enfront de l'euro.

El Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad y Turespaña presentan la nueva película promocional de las 15 ciudades españolas incluidas en la lista de Patrimonio Mundial

Peliculas unesco

Madrid, 19 de Octubre de 2015.- En la sede de Turespaña en Madrid, ha tenido lugar esta mañana el estreno mundial de la nueva película promocional de las 15 ciudades españolas incluidas en la Lista del Patrimonio Mundial de la UNESCO: “Ciudades que Amamos/Citieswelove”.

En el acto han intervenido, Marta Blanco Quesada, Directora General de Turespaña; José Luis Rivas, Presidente del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España y Alcalde de Ávila; el Productor Ejecutivo de Readmore, David C. Cooper; y el director de la película, Hervé Tirmarchès.

Llegeix més...

Las Ciudades Patrimonio de la Humanidad participan en el IX Encuentro de Gestores del Patrimonio Mundial

Trobada GCPHEEl foro, organizado por el Ministerio de Cultura, Educación, Cultura y Deporte, se celebra en Getxo y reúne a un centenar de expertos y técnicos responsables de los 44 bienes españoles inscrito en la Lista del Patrimonio MUndial de la UNESCO.

Ávila, 7 de octubre de 2015.- El IX Encuentro de Gestores de Patrimonio Mundial, organizado por el Ministerio de Cultura, tiene lugar los días 6, 7 y 8 de octubre en el edificio Biscaytik de Getxo y reúne a un centenar de profesionales pertenecientes a distintas administraciones e instituciones públicas y privadas.

Llegeix més...

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, més a prop del mercat xinès

2012_ceph_mercatchines

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya (GCPHE) consolida el seu posicionament en el mercat xinès mitjançant la seua participació en la trobada empresarial que Turespaña va organitzar ahir dijous a València i on membres de l'associació, entre els quals hi eren presents dos tècnics que representen Eivissa dins el grup, van donar a conèixer el potencial turístic i l'oferta artística i cultural d'aquestes destinacions a alguns dels seus principals operadors turístics.

Llegeix més...