Agost 13, 2020

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

Signatura dels convenis de col·laboració amb les associacions de vesins del municipi

Signatura convenis AAVVL’alcalde d’Eivissa ha signat aquest matí els convenis de col·laboració amb les associacions de vesins del municipi per tal de garantir el lloguer i manteniment dels locals que fan servir com a seu per a la seva activitat.

Rafa Ruiz, acompanyat de la regidora de Participació Ciutadana, Carmen Boned, s’ha trobat amb els presidents de les associacions des Clot, Pepe Pérez; es Pratet, Carmen Cárcel; i ses Figueretes, José Juan Bonet. Ha quedat pendent la signatura amb l’associació de sa Capelleta que per raons de darrer moment no ha pogut assistir a l’acte de signatura.

La filosofia d’aquestos convenis és afavorir el desenvolupament de les associacions i facilitar, mitjançant sous públics, que puguin dur endavant la seva tasca desinteressada en favor del barri al que pertanyen. 

En concret, es destinaran 15.500 euros a l’associació des Clot, 14.000 a es Pratet, 24.500 a ses Figueretes i 12.000 a sa Capelleta. Precisament la regidora de Participació Ciutadana ha explicat que és la primera vegada que aquestos convenis queden signats al mes de març però que ‘s’ha volgut realitzar un esforç extra per donar més tranquil·litat a les associacions deixant ja aquestos acords signats al primer trimestre de l’any’. Boned també està ja fent feina per poder treure quan abans la convocatòria de subvencions per a la realització d’activitats i a la que també podran concórrer properament totes les associacions de vesins del municipi.

Ajuntament d’Eivissa i Autoritat Portuària de Balears acorden donar opció als passatgers procedents de Formentera de desembarcar al Martell

Reunió APBEs tractarà d’un abaixador només per a vianants, que suposarà una millora del servei per a les persones que volen anar directament a la ciutat.

L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i el president d’Autoritat Portuària de Balears (APB), Joan Gual, han mantingut aquest matí una reunió amb els presidents del Consell d’Eivissa i Formentera, Vicent Torres i Jaume Ferrer, per tal de posar damunt la taula una ‘solució intermèdia’ que pugui donar resposta a les demandes dels residents de Formentera respecte del punt d’arribada de les barques al port d’Eivissa. Aquesta solució passa per l’habilitació d’un abaixador al Martell al que puguin baixar els passatgers procedents de Formentera que vulguin, mentre que la resta del passatge i els vehicles ho farien a la nova estació marítima que es construirà als molls comercials i que està prevista per al 2018.

Ruiz ha explicat que des de la visita que ell mateix i el president d’APB varen fer a Formentera han mantingut diverses converses per tal d’acordar de quina manera es podia atendre la petició que té la gent de Formentera de poder desembarcar més a prop de la ciutat del que estava previst. Tots dos han recordat que la decisió de dur l’estació al moll comercial ja estava pressa des de la legislatura passada i que era irrenunciable tant per raonaments tècnics portuaris com pel propi interès de la ciutat de treure el trànsit rodat de la primera línia del port i de davant de l’avinguda Sant Eulària, ‘on actualment tenim una trinxera d’autobusos i altres vehicles incompatibles amb el nostre objectiu de fer del port un passeig per a les persones’, explica Ruiz. Gual ha afegit inclús que el nivell d’operacions i passatgers que suporta la zona és molt superior al recomanable i que la nova ubicació resoldrà aquesta situació.

Per la seva banda, el president del Consell d’Eivissa, Vicent Torres, ha considerat que la proposta és una ‘bona solució’ ja que fa compatible el model de port que impulsa l’Ajuntament d’Eivissa però també reconeix aquest tracte més sensible cap a les demandes i necessitats del poble de Formentera.

El president de Formentera ha senyalat que aquesta solució suposa una millora important respecte de la decisió anterior però ha volgut esperar a reunir la junta de portaveus i a consultar amb les entitats cíviques abans de fer una valoració més detallada. El que sí ha agraït és la predisposició mostrada per les diferents administracions implicades i el fet que s’hagi creat un clima de diàleg que no existia anteriorment.

Per part d’Autoritat Portuària s’ha descartat qualsevol edificació addicional al Martell per donar aquest servei i s’ha explicat que a partir d’ara s’obre un període de feina tècnica i amb les navilieres per concretar com es donarà aquest servei. Amb aquesta proposta l’Ajuntament vol tancar el debat sobre la ubicació de l’estació i l’alcalde ha defensat que aquesta solució ajudarà també a dinamitzar la Marina ja que provocarà un major flux de persones a aquest barri.

Participació al VI Congreso Nacional de Innovación y Servicios Públicos, celebrat a Madrid

PonenciaEl primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament d’Eivissa, Alfonso Molina, va participar dimarts 2 de març com a ponent al VI Congreso Nacional de Innovación y Servicios Públicos, celebrat a Madrid, a la seu de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre.

Aquesta edició del congrés portava el lema ‘Transformación digital al servicio de las personas’ i volia ser un punt de trobada de les administracions públiques per compartir experiències en matèria de modernització, innovació i administració electrònica.

Molina va explicar l’experiència d’Eivissa en aquesta matèria, des que es va començar a treballar en administració electrònica a l’any 2006. Molina va donar compte de les dificultats de diferent caire que ha suposat aquest camí però es va mostrar satisfet amb les dades actuals segons les quals al 2015 es varen obrir 17.740 expedients digitals i es varen comptabilitzar 2.398 incidències a través de Línia Verda, 1.426 registres d’entrada electrònics, 1.932 de sortida i 81.460 signatures digitals. Molina també va senyalar que el camí de la modernització i administració digital segueix obert i va donar compte d’alguns dels projectes que l’actual equip de govern té previstos a curt i mig termini.

Teniu la ponència completa per si és del vostre interès al següent enllaç:
https://drive.google.com/file/d/0B7UprLJKgWP0S2dFdW44UHE5aFU/view

El Consell de Participació Ciutadana decidirà la propera setmana la destinació de 400.000 euros del pressupost d’inversió d’enguany

Pressupostos participatiusEls diferents vocals ja han rebut un dossier amb una trentena de projectes dels que hauran d’escollir els que considerin prioritaris.

Els membres del Consell de Participació Ciutadana es reuniran el proper dia 9 de març per acordar a quins projectes de millora es destinen els 400.000 euros d’inversió que, per primera vegada, es distribuiran segons criteris ciutadans i no del govern municipal. L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, acompanyat de les regidores de Participació Ciutadana, Carmen Boned, i Vies Públiques, Elena López, ha donat avui a conèixer el dossier de projectes que s’ha enviat a tots els vocals del Consell de Participació per al seu estudi i valoració i ha destacat que ‘per primera vegada en aquesta ciutat, els representants del teixit associatiu tindran capacitat per decidir en què es gasta una part del pressupost municipal’.

Ruiz ha senyalat que el govern municipal espera que la partida assignada vagi creixent any rere any, una vegada que s’ha establert el sistema de participació i segons aquest vagi millorant i que, a més, confia en que amb aquesta mesura, i la dinamització de la participació ciutadana, les associacions s’enforteixin i recuperin impuls donat que s’han trobat amb molt de desànim a molts de col·lectius ciutadans.

La regidora de Participació Ciutadana ha recordat que el Consell està format per 15 representants (l’alcalde en qualitat de president, un membre de cada grup municipal i 10 vocalies que representen a les associacions dels àmbits empresarial, veïnal, esportiu, educatiu, gent gran, medi ambiental, soci-sanitari, cultural, de temps lliure i de voluntariat). Aquestos membres ja tenen des de fa dies el dossier amb una trentena de projectes, dels quals hauran d’escollir els que considerin més interessants per a la ciutat i, mitjançant un sistema de votació, prioritzar-los de tal manera que es desenvolupin tots els que es pugui fins arribar als 400.000 euros que té la partida. Boned ha ressaltat que aquest consell de participació ‘ha estat pràcticament sense activitat durant uns anys i que ja és hora de reactivar-lo i posar en mans de la gent la capacitat d’opinar i decidir sobre alguns assumptes’.

Per la seva banda, la regidora de Vies ha explicat que el dossier s’ha elaborat deixant fora projectes que siguin considerats urgents (i que han quedat reflectits al pressupost ordinari), de tal manera que cap obra de primera importància quedi fora. ‘El que hem fet és recollir tots els suggeriments que van arribant des de les associacions, a través de la Línea Verda, mitjançant els regidors de barri, etc., calcular el seu valor i fer un llistat que ara són els representants del Consell els que han de decidir en quin ordre es van executant, sabent que més enllà dels 400.000 euros els projectes quedaran pendents per al proper any’, ha comentat López.

Enllaç a:
· Propostes de projectes de millora
· Tall de veu de l'alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz
· Tall de veu de la regidora de Participació Ciutadana, Carmen Boned

L’Ajuntament d’Eivissa realitza una actuació integral al barri des Pratet

Ajuntament d'EivissaEls departaments de Policia, Vies Públiques, Medi Ambient i Benestar Social han coordinat un dispositiu que es repetirà properament a altres barris del municipi.

L’Ajuntament d’Eivissa ha realitzat durant el mes de febrer un conjunt d’actuacions al barri des Pratet amb l’objectiu de donar resposta a les queixes i preocupacions dels vesins d’aquesta zona. Amb la coordinació de la Unitat de Barri de la Policia Local, s’han realitzat una sèrie d’accions que han implicat a diferents departament i que tenen com a objectiu millorar la convivència cívica. Ja està previst que aquesta forma d’actuar es pugui repetir properament a altres barris del municipi.

Per part de la Policia no només ha participat l’agent de barri sinó també altres efectius de la mateixa unitat i el responsable de la gestió de vehicles abandonats. En algunes de les actuacions s’han implicat altres departaments, com jardins, vies públiques i benestar social, amb el següent resultat:

· Millora de la plaça i els seus voltants, amb acondicionament de jardins, del parc infantil i tancament de la zona de jocs per evitar l’accés a cans.
· Comunicació de 53 anomalies i deficiències detectades a la via pública per a la seva reparació (algunes ja han set reparades i altres que requereixen de més temps o materials s’aniran fent durant els propers dies o setmanes en funció de la seva complexitat).
· Gestions humanitàries amb 3 persones que vivien sense mitjans suficients.
· Retirada de 4 ciclomotors, 3 motocicletes, 1 turisme i 1 bicicleta abandonats a la via pública.
· Interposició de les següents denúncies per infracció a la vía pública: 10 per dipositar fems a la via pública o fora de l’horari establert, 9 en relació a normativa d’animals (cans amollats, excrements sense recollir, etc.) i 10 per abandonament de vehicles a la via pública.

Enllaç a:
Tall de veu de la regidora de Seguretat Ciutadana, Estefanía Torres

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16