Març 28, 2024

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

vlpdeniacambrilsEls alcaldes de Dénia, Vicent Grimalt, Eivissa, Rafa Ruiz i Cambrils, Oliver Klein, han anunciat hui la posada en marxa a 2023 del projecte experiencial d’ecoturisme ‘Viu la posidònia’, que desenvolupen conjuntament els tres municipis.
 
El projecte ha sigut seleccionat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, dins del programa  “Experiencias Turismo España”, i té atorgat 1.157.780 euros del fons europeu Next Generation per al seu desenvolupament.
 
Per a iniciar el recorregut de la iniciativa, s’ha escollit la Fira Internacional de Turisme (FITUR), que se celebra a Madrid el pròxim mes de gener. Les tres ciutats sòcies planegen l’obertura en la capital espanyola, coincidint amb les dates de la fira, de l’exposició ‘Joies de la posidònia”, on es mostraran peces de pintura, ceràmica i joies inspirades i/o fabricades amb esta planta aquàtica que pobla les aigües del Mediterrani.

L’objectiu final de la iniciativa és, com ha assenyalat l’alcalde eivissenc, Rafa Ruiz, “fer de la posidònia un valor”. Mediambiental, per la quantitat d’oxigen que allibera, la seua tasca d’escut barrera que evita que la mar s’emporte l’arena de les platges i per ser un indicador de la qualitat de les aigües. Però també, com ha dit Vicent Grimalt, alcalde de Dénia, un actiu turístic, per a la qual cosa és molt important la tasca de difusió i conscienciació cap als visitants, “que entenguen que la presència de les restes de posidònia a les nostres platges no és brutícia, sinó que formen part del nostre ecosistema”. Grimalt confia que, quan finalitze el projecte, “hi haja un percentatge important de gent conscienciada” i subratlla que “és molt important la implicació de l’empresariat del sector en esta tasca”, que hauria de començar per “deixar de banda les queixes per la presència d’algues a les platges” i de sol·licitar constantment que es netegen, tasca, per cert, que costa a les arques municipals més d’1 milió d’euros anual.
 
L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha recordat que fa vora un any es va començar a treballar en el projecte i ha afirmat amb satisfacció que “l’aliança entre les nostres ciutats ha funcionat”.
 
La instal·lació de cartellera informativa a les platges, campanyes entre la població escolar o el abalisament de zones amb presència de posidònia són algunes de les accions contemplades en el full de ruta del projecte, que aniran implementant-se durant l’any que ve.
 
Què és ‘Viu la posidònia’?
 
És un producte turístic de petjada de carboni zero que afavoreix el coneixement sobre una part de l'ecosistema marí imprescindible per a la conservació de la biodiversitat en la costa, la neteja de les aigües, la protecció de la línia de platja enfront dels temporals i la fixació de carboni atmosfèric, tot això a través d'un conjunt d'activitats compatibles amb el gaudi de les nostres platges i la realització de pràctiques d'oci actiu i saludable.
 
En definitiva, el projecte vol ajudar a conèixer esta planta que pobla els fons marins i contribuir a sensibilitzar la població que eixes algues que arriben a les platges són prova de la salut del litoral i una garantia que les nostres platges continuaran sent un lloc privilegiat.
 
“Viu la posidònia” busca crear un producte turístic concret al voltant de coses que cada població ja fa però no de manera coordinada. Així doncs, es pretén construir un producte comercialitzable pels agents, vendible, atractiu per a les persones visitants, diferenciador, d'alt valor afegit ambiental, integrable en els programes de màrqueting d'operadors turístics locals i que associe a la marca turística de les tres ciutats valors com ‘eco’, ‘natural’, ‘sostenible’ i ‘singular’.

Wpp