L’Ajuntament avança amb el Pla ‘Eivissa Habita’, dotat amb 15 milions d’euros, dels quals 8,9 provenen de fons europeus EDIL
Mostra la data: 19/03/2026 09:01

L’Ajuntament avança amb el Pla ‘Eivissa Habita’, dotat amb 15 milions d’euros, dels quals 8,9 provenen de fons europeus EDIL. En el Ple extraordinari celebrat aquest dijous 19 de març s’ha aprovat la ratificació d’aquest pla a quatre anys i s’ha establert la següent distribució econòmica: 3,9 milions d’euros el 2026; 7,1 el 2027; 3,1 el 2028 i 758.720 euros el 2029.

L’Ajuntament d’Eivissa continua avançant en el seu procés de transformació urbana i ha aprovat en Ple extraordinari el Pla d’Actuació Integrat (PAI) ‘Eivissa Habita’. Es tracta d’un ambiciós programa de desenvolupament urbà sostenible que mobilitzarà una inversió total de gairebé 15 milions d’euros (14.951.000 euros) entre 2025 i 2029, possible gràcies a la financiació de 8,9 milions procedents dels fons europeus EDIL. En el Ple extraordinari es va ratificar el pla a quatre anys amb la següent distribució: 3,9 milions d’euros el 2026; 7,1 el 2027; 3,1 el 2028 i 758.720 euros el 2029.

“Aquest pla representa una oportunitat estratègica per a la capital, ja que permet impulsar actuacions clau en mobilitat, habitatge, cohesió social i sostenibilitat ambiental. El projecte d’Eivissa ha estat un dels dos únics aprovats a les Illes Balears dins del programa EDIL, juntament amb el del Consell Insular de Menorca, aconseguint el 100% de la subvenció sol·licitada, amb 8,9 milions d’euros del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) 2021-2027. El desenvolupament del pla es portarà a terme entre 2025 i 2029, amb una distribució de la inversió del 24,96% el 2026, 31,64% el 2027, 25,04% el 2028 i 18,36% el 2029”, va explicar el regidor de Fons Europeus, Rubén Sousa.

El Pla va ser aprovat al Ple extraordinari per 17 vots: 15 del grup municipal del PP i 2 del grup municipal de Vox. El PSOE es va abstenir. La representant d’Unides Podem no va assistir a la sessió. Sousa va destacar que “els fons EDIL representen una oportunitat històrica per a Eivissa, permetent executar projectes transformadors amb visió integral i sostenible que seria molt difícil aconseguir només amb recursos municipals”. Va afegir que “és la major quantitat de finançament europeu rebuda per aquest Ajuntament, avalant la qualitat del projecte ‘Eivissa Habita’ i l’estratègia de l’Agenda Urbana Eivissa 2030”.

El Pla ‘Eivissa Habita’ busca millorar la qualitat de vida de la ciutadania mitjançant infraestructures sostenibles, regeneració urbana, accés a l’habitatge i foment de la inclusió social. Prioritza la revitalització dels barris i la reducció de les desigualtats socioeconòmiques.

El PAI s’estructura en quatre grans eixos amb 15 actuacions. Inclou la renovació d’espais emblemàtics com Vara de Rey i la Plaça del Parc, digitalització de 30 pimes per impulsar el comerç local, regeneració d’espais peatonals i millora de zones com el passeig de ses Figueretes i el carrer Carles Roman Ferrer. En habitatge, el programa HABITA+ preveu coliving per a joves, rehabilitació d’habitatges per lloguer social i construcció de 15 habitatges a Isidor Macabich, tots amb criteris d’eficiència energètica i sostenibilitat.

En inclusió social, es rehabilitaran edificis per associacions veïnals a Platja d’en Bossa i ses Figueretes, es construirà un parc intergeneracional a Cas Serres i un espai esportiu inclusiu al passeig Joan Carles I. En renaturalització, el PAI inclou la rehabilitació de l’espai multifuncional de Can Tomeu, creació de més de 15.000 m² de zones verdes i corredors ecològics, i implementació d’un sistema de monitorització ambiental per garantir la sostenibilitat.