Un total de 117 aspirants participaran en el procés selectiu per cobrir les 17 places d’agent de la Policia Local d’Eivissa, en una de les majors convocatòries de la història del cos policial municipal. El procés selectiu començarà aquest mes de setembre amb les proves físiques, que es realitzaran el 24 de setembre. Posteriorment, els aspirants afrontaran la prova tipus test el 28 de setembre i les proves psicotècniques el 14 d’octubre.
La xifra d’aspirants posa de manifest l’elevat interès per incorporar-se a la Policia Local d’Eivissa i permetrà avançar en l’objectiu de l’Ajuntament d’Eivissa de reforçar i consolidar una plantilla més estable i dimensionada a les necessitats de la ciutat. Aquest reforç forma part d’una planificació més àmplia per incrementar els efectius de la Policia Local. En aquest sentit, recordar que 11 agents incorporats en pràctiques en el procés anterior està previst que s’incorporin de manera definitiva a la plantilla municipal el novembre de 2026, abans de completar els darrers mesos del període de pràctiques i culminar el seu procés formatiu.
Amb aquestes incorporacions, la Policia Local d’Eivissa superarà per primera vegada els 100 agents i arribarà als 108 efectius, un salt quantitatiu que permetrà reforçar la capacitat operativa del cos i garantir una major presència policial al carrer durant tot l’any.
L’alcalde d’Eivissa i regidor de la Policia Local, Rafael Triguero, ha destacat que “aquesta convocatòria de 17 places, amb 117 aspirants, demostra l’aposta decidida de l’Ajuntament d’Eivissa per una Policia Local més forta i preparada per respondre a les necessitats d’Eivissa”. “No parlam només d’un reforç puntual per a l’estiu, sinó d’un projecte de consolidació de la plantilla a mitjà i llarg termini. Amb els agents que culminaran el seu procés i les noves places que ara iniciam, feim una passa molt important per superar els 100 efectius i disposar d’una Policia Local amb més capacitat de resposta”, ha assenyalat Triguero.
Per acabar, destacar també que la incorporació de nous efectius es suma a les mesures adoptades durant aquest any per reforçar la Policia Local d’Eivissa, entre les quals destaca també la renovació dels mitjans materials amb 13 nous vehicles: 10 motocicletes, dos turismes i una furgoneta per a la Unitat d’Acció Preventiva (UAP).