La Policia Local d’Eivissa ha participat, del 13 al 19 de juliol, en la campanya especial de vigilància i control d’alcohol i substàncies estupefaents al volant impulsada per la Direcció General de Trànsit (DGT), amb l’objectiu de prevenir la sinistralitat viària i conscienciar els conductors sobre els riscos de conduir després d’haver consumit alcohol o drogues.
Durant la setmana de campanya, els agents han realitzat un total de 127 proves, de les quals 84 han estat proves d’alcoholèmia i 43 proves de detecció de drogues. En els controls d’alcohol s’han registrat 6 resultats positius, tots dins del tram de 0,25 mg/l, sense que cap dels casos superàs el llindar penal. Aquests resultats han comportat 6 denúncies. Pel que fa als controls de drogues, s’han detectat 19 resultats positius, que han comportat 19 denúncies. A més, s’han instruït 2 diligències relacionades amb els controls efectuats. En total, la campanya s’ha saldat amb 25 denúncies per alcohol i drogues, a més de 2 diligències, com a resultat dels controls efectuats per la Policia Local d’Eivissa.
La Policia Local d’Eivissa recorda que el consum d’alcohol és un dels principals factors de risc en la seguretat viària. Encara que una persona consideri que es troba en plenes facultats, l’alcohol pot afectar la capacitat de reacció, la percepció del risc i la presa de decisions.
Per aquest motiu, la Policia Local d’Eivissa i la DGT insisteixen que la taxa d’alcohol segura al volant és 0,0 i apel·len també a la responsabilitat dels acompanyants per evitar que una persona que hagi consumit alcohol o drogues agafi el vehicle.
En definitiva, amb aquesta campanya, la Policia Local d’Eivissa reforça la vigilància i la tasca preventiva en matèria de seguretat viària, en coordinació amb la DGT, per reduir les conductes de risc i contribuir a unes vies més segures per a tots els usuaris.