La Policia Local d’Eivissa continua reforçant la seva presència i la intensitat dels controls tant en matèria de seguretat viària, compliment d’ordenances i en la lluita contra l’intrusisme. De fet, ha desenvolupat durant els darrers dies diferents dispositius d’inspecció, vigilància i prevenció destinats a combatre el lloguer turístic il·legal, el transport irregular de viatgers, el consum i la tinença de substàncies estupefaents i les conductes que posen en risc la seguretat viària.
En el conjunt de les actuacions des de dijous passat, la Policia Local d’Eivissa va realitzar 17 inspeccions d’habitatges per possible lloguer turístic il·legal i va localitzar altres dos immobles per a futurs controls. En matèria de transport il·legal o irregular de viatgers, es van formular set actes o denúncies. Els dispositius de trànsit i seguretat viària es van saldar amb 22 denúncies, el control específic de 10 vehicles i la retirada de quatre vehicles. En l’àmbit de les drogues, l’alcohol i la seguretat ciutadana es van aixecar 20 actes administratives i es va detenir una persona per un presumpte delicte contra la salut pública. A més, es van desenvolupar serveis de patrulla a peu i preventius en tres zones de la ciutat. Les actuacions van comptar, segons cada dispositiu, amb la col·laboració d’inspectors del Consell d’Eivissa i amb la participació de la unitat canina K9 de la Policia Local desplaçada a aquest efecte des de Formentera.
Dijous, la Policia Local i un inspector de Turisme del Consell van inspeccionar quatre habitatges. En dos d’ells es van detectar indicis que podria estar desenvolupant-se una activitat d’allotjament turístic il·legal.
Divendres es van efectuar altres cinc inspeccions mitjançant l’aplicació habilitada pel Consell d’Eivissa. El resultat va ser d’una inspecció positiva, dues negatives i altres dues en les quals no va ser possible comprovar in situ la possible activitat i es farà un seguiment durant les pròximes setmanes.
Durant el dispositiu de dissabte es van aixecar vuit actes d’inspecció en diferents pisos i es van localitzar altres dues possibles habitatges per al seu posterior control. En aquestes actuacions hi van participar agents del quart torn de la Policia Local i inspectors del Consell d’Eivissa.
Controls contra el transport il·legal
La Policia Local també va reforçar durant dissabte els controls d’autotaxis, vehicles VTC i altres serveis de transport de viatgers en diferents punts de la ciutat.
En el dispositiu establert a l’avinguda de Santa Eulària i el seu entorn es van localitzar dos vehicles que realitzaven serveis de taxi il·legal. Es van formular les corresponents denúncies conforme a la Llei 4/2014, amb un import consignat en l’expedient sancionador de 15.000 euros.
A més, es van aixecar dues actes a serveis de minibús per mancar del corresponent contracte i autorització, i una altra acta per no disposar del preceptiu full de ruta.
Posteriorment es va establir un altre control al passeig de Joan Carles I, a l’encreuament amb el carrer de Jaume II. Com a resultat, es va aixecar una acta i es va retirar un vehicle de lloguer “sense contingent”. També es va formular una altra acta per realitzar transport complementari de viatgers incomplint les condicions establertes a l’article 102.2 de la normativa d’ordenació dels transports terrestres.
Drogues, alcohol i seguretat viària
Dins del mateix dispositiu de dissabte, en el qual també va intervenir la unitat canina K9 de la Policia Local d’Eivissa, es van aixecar 12 actes per tinença de substàncies estupefaents, a l’empara de la Llei Orgànica 4/2015. Així mateix, es van formular 16 denúncies per diferents infraccions de trànsit i es van retirar dos vehicles.
En un control posterior realitzat a l’avinguda de Pere Matutes Noguera, a l’encreuament amb el carrer de Fray Luis de León, els agents van interceptar un vehicle el conductor del qual va tractar d’evitar el dispositiu. El conductor va ser denunciat després de donar positiu en substàncies estupefaents i per circular sense enllumenat, i el vehicle va ser retirat.
Aquestes actuacions se sumen al control de vehicles establert dijous al carrer del País Valencià. Els agents van controlar deu vehicles i van denunciar quatre conductors: un per donar positiu en drogues, un altre per conduir sota els efectes de l’alcohol, un altre per circular en un vehicle de mobilitat personal amb dos ocupants i un quart per portar un gos solt a l’interior del vehicle.
En aquest mateix control es va procedir a la detenció d’una persona com a presumpta autora d’un delicte contra la salut pública.
Divendres també es va formular una denúncia de trànsit a un vehicle que es trobava estacionat en doble fila i es van aixecar vuit actes per consum d’alcohol a la via pública.
Paral·lelament, la Policia Local va mantenir serveis a peu i preventius al passeig de ses Pitiüses, les andanes del port i la zona de l’avinguda 8 d’Agost, amb l’objectiu de reforçar la presència policial, prevenir conductes incíviques i millorar la seguretat ciutadana en alguns dels punts amb major afluència de persones.