La jornada es durà a terme a la casa de colònies de Can Tomeu al barri de Ca n'Escandell, l'inici de la jornada serà a les 10.00 hores i comptarà amb la presència de dos tècnics del Consorci per la recuperació de la fauna de les Illes Balears (COFIB), on explicaran l'ús de les trampes i el protocol que cal seguir en cas de trobar un exemplar.
Des de l'Ajuntament d'Eivissa s’anima als veïns i residents amb zones verdes, agrícoles, forestals i que resideixin en plantes baixes que acudeixin a aquesta jornada.
Manuel Jiménez, regidor de Jardins i Protecció Animal anima tots aquells que tinguin capacitat de col·laborar a dur a terme accions per erradicar la proliferació de serps. A més recorda que des de la regidoria de jardins van iniciar una instal·lació a diferents zones verdes de refugis de sargantanes on amb èxit s'han vist sargantanes. És per això que no només cal capturar serps i frenar-ne el creixement poblacional sinó també fomentar espais adaptats per a l'existència i reproducció de les sargantanes.