• Obertura de subvencions a estudiants, al lloguer per a joves i premis als millors expedients

    Obertura de subvencions a estudiants, al lloguer per a joves i premis als millors expedients

  • 1

mascaretaBona tarda,

com han anat aquests primers dies de desconfinament? Com han anat les retrobades? Què has pensat? Què has sentit?
Tanca els ulls un moment i busca la teua resposta.

Probablement, alegria, felicitat, agraïment, plenitud... incomoditat... Sobretot en els primers moments. Com ens saludam? A quina distància em mantenc? Em puc llevar ara la mascareta? I si l’altra persona no respecta les normes que ens han recomanat? Què faig?
Segurament aquestes preguntes no et venen de nou. Tots ens les fem aquests dies en un moment o altre. La nova forma de relacionar-nos és un repte per a tothom, suposa un aprenentatge. I una gran oportunitat per posar en pràctica moltes coses que hem practicat als nostres tallers del C19: l’atenció, l’escolta activa, el respecte per la diversitat emocional, l’empatia, el posar límits i dir no quan volem dir no, el cuidar-nos i cuidar els altres... i l’assertivitat. Recordau el dia que vàrem treballar els estils de comunicació?
Perquè ara ens trobarem en situacions en que cada u viurà i complirà les normes sanitàries a la seua manera. Uns retallaran distàncies, perquè no hi veuen tant de perill, altres necessitaran ampliar-les, uns no es llevaran mai la mascareta i altres potser no se la voldran posar... i pel bé de tots, haurem de gestionar aquestes situacions tan bé com puguem. I la forma més sana serà parlant-ne i essent assertius. Expressant o demanant el que necessitam amb les paraules correctes, amb calma, amb un volum de veu tranquil, mirant als ulls, sense atacar l’altre...
Avui us vull convidar a compartir amb els altres les dificultats que teniu amb aquestes noves normes, a verbalitzar-les, i a expressar allò que necessitau, sentiu i voleu d’una manera amable i clara, sense esperar que els altres us endevinin el pensament, a ser assertius.
Expressar el que necessitam no sempre és fàcil. Sovint ens sentim pressionats per la situació, temem un conflicte o que ens jutgin. Què pensaran els altres de mi si dic o faig això? Recordau les preguntes que us vaig fer quan parlàvem de la necessitat d’aprendre a dir que no a principis de curs?
Quines necessitats pròpies oblides quan acceptes una situació en la que no et sents còmode, quan dius que sí volent dir no?
De què tens por quan ho fas?
Quines emocions se’t desperten quan no ets fidel a tu mateix?
Quines conseqüències tenen els teus falsos sís?

Avui et propòs dues activitats per entrenar l’assertivitat.
ACTIVITAT 1
Tancar els ulls i visualitzar la situació en que ens costa ser assertius, i veure’ns essent assertius.
Visualitza la situació amb tot detall. Visualitza la dificultat que sents. I després com la gestiones amb assertivitat. Quines paraules dius, amb quin to de veu...
Pots explicar-li a l’altra persona perquè necessites una cosa o altra, però no cal donar llargues explicacions ni justificar-te. Tens dret a sentir el que sents.
Pot ser que al principi et costi ser assertiu. És normal. Poc a poc ho faràs amb més naturalitat.
En algunes situacions, ens pot ajudar pensar en algú que sigui assertiu o diplomàtic. Com ho faria aquella persona?

ACTIVITAT 2
Agafa paper i bolígraf i imagina’t com seran les teues relacions en el futur. Quina és la millor relació que et pots imaginar?
Escriu durant 15 minuts com és aquesta relació en la que tu ets la teua millor versió. Com et comuniques? Com et comportes quan ets amb els altres? Descriu-ho amb tots els detalls possibles.
Sigues tan creatiu i imaginatiu com vulguis. Donar-li forma a aquella idea és el primer pas per a fer-la possible.
Hi ha estudis que demostren que les persones que fan aquest exercici durant 15 dies seguits se senten millor i milloren les seues relacions.
Per últim, recorda: som humans, no sempre podem oferir als altres la nostra millor versió. Quan t’equivoquis, perdona’t i estima’t.

Demà serà un altre dia!

Vídeo: