Desembre 18, 2018

ajuntamentdaltvila

Aquest servei té com a objectiu principal promoure l'autonomia personal de tota persona que –independentment de la seua edat-, per motius físics, psíquics o socials, es troba en una situació de manca d'autonomia o de dificultats per desenvolupar les activitats quotidianes de la vida diària o amb unes problemàtiques familiars especials que requereixen suport extern.

El catàleg de serveis que s'ofereix des d'aquesta àrea és:
· Informació i assessorament dels recursos existents.
· Servei d'ajuda a domicili
· Servei de préstec d'ajudes tècniques
· Programa Majors a casa /menjar a domicili
· Tramitació de teleassistència
· Servei de neteja de la llar

Informació i assessorament dels recursos existents: S'ofereix informació, assessorament i suport en la tramitació envers recursos, serveis, prestacions existents, tant propis com d'altres administracions, que estiguin relacionats amb la problemàtica de manca d'autonomia presentada.

Servei d'ajuda a domicili (SAD):
Aquest servei consisteix en un conjunt d'actuacions coordinades i organitzades per l'equip de treball del SAD (coordinador, treballador social i treballadores familiars), que tenen com a objectiu promocionar l'autonomia personal de les persones beneficiaries, a través d'actuacions de caràcter individual, dins la llar i de suport social.

Servei de préstec d'ajudes tècniques:
És un servei que proporciona a les persones usuàries de SAD tot un seguit d'aparells que l'ajudin a realitzar de la forma més autònoma possible les activitats de la vida diària, alhora que també ajudi a la persona cuidadora a realitzar les tasques de forma més còmoda. Ofereix préstec d'aparells com: caminador, elevador, rentacaps...

Programa menjar a domicili:
mitjançant un conveni amb Fundació Ignasi Wallis, l'Ajuntament d'Eivissa presta una atenció integral a 30 domicilis que consisteix en menjar a domicili i 15 casos d'atenció personal.

Tramitació i subvenció de teleassistència: És una contractació de serveis amb Creu Roja per tramitar i subvencionar la teleassistència a casos socials. La teleassistència és una central d'alarma domèstica connectada telefònicament amb un centre de control. La persona usuària porta un polsador que pot activar des de qualsevol punt del seu domicili davant diferents incidències d'emergència, i pot rebre una resposta ràpida per part de l'equip humà del centre de control: avisar algun familiar, contactar amb una ambulància...

Servei de neteja de la llar: Es fan neteges de xoc per a persones amb manca d'autonomia i diverses problemàtiques socials i econòmiques, davant la valoració de l'equip tècnic del SAD o de les UTS.

Més informació a la Unitat de Treball Social Eixample,
c. Fra Vicent Nicolau, 7, 1r pis. Tel. 971310601 (ext. 2). Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..