Agost 13, 2020

ajuntamentdaltvila

Grup CIutats PatrimoniEl president del Grup, Rafael Ruiz, afirma que "la nostra prioritat ara és reinventar-nos i definir campanyes de publicitat adreçades al mercat nacional, en col·laboració amb Turespaña i amb la secretària d'Estat de Turisme, perquè les 15 Ciutats Patrimoni segueixin sent un referent turístic". La secretària d'Estat de Turisme, Isabel Oliver, assegura que "comptem amb les Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya per al pla de rellançament del turisme".

Divendres, 24 d'abril de 2020.- La Comissió de Turisme del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya s'ha reunit aquest matí de forma telemàtica per impulsar un pla d'acció de promoció turística, un cop es posi en marxa la fase de desescalada.

El president del Grup i alcalde d'Eivissa, Rafael Ruiz, ha destacat que "anem a llançar una campanya per estimular el turisme nacional, en el moment en què l'evolució de la pandèmia ho permeti, sempre seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries. Tenim clar que 2020 serà l'any de redescobrir i gaudir destinacions properes úniques, com són les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya". La reunió ha comptat amb la intervenció de la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Oliver, que ha assegurat que "comptam amb les Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya i amb les vostres aportacions per al pla de rellançament del turisme".

Rafael Ruiz ha assegurat que "ha estat una reunió virtual molt productiva en què ha quedat palès el patiment de les nostres ciutats i també la solidaritat de tots amb les famílies colpejades per la pandèmia i amb els sanitaris i tots els col·lectius que estan en primera línia d'aquesta batalla". El president ha afegit que "superarem això junts i la nostra prioritat ara és reinventar-nos i definir campanyes de publicitat adreçades al mercat nacional, en col·laboració amb Turespaña i amb la secretària d'Estat de Turisme. Ja estam treballant perquè les nostres ciutats tornin a brillar i volem agrair el suport de Govern i de Turespaña perquè les Ciutats Patrimoni segueixin sent un referent turístic al país i, quan es pugui, també a nivell internacional".

En aquesta línia, ha recordat que el Grup ha mantingut la seva activitat en les xarxes socials, convidant a recórrer les 15 ciutats i a conèixer els seus monuments i recursos de forma virtual, sempre en col·laboració amb tots els ajuntaments i els seus socis col·laboradors. A més, s'ha posat en marxa la producció de dos clips promocionals amb la productora ReadMore Films que mostraran les 15 ciutats com a destinacions de proximitat, sota la Marca Espanya, i com a destinacions segures que rebran els viatgers amb els braços oberts, en quan ho permetin les autoritats sanitàries i sempre seguint els plans de desescalada.

Per la seva banda, la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Oliver, ha explicat a través d'un vídeo que "no hi ha encara un calendari oficial, però tenim clar que hem de treballar tots junts per afrontar la volta a aquesta nova normalitat en les millors condicions i, ara més que mai, la col·laboració publicoprivada serà una clau important per a la sortida d'aquesta crisi".

En aquest sentit, ha afegit que "comptarem amb les comunitats autònomes; ajuntaments, altres ministeris, sector privat, agents socials i organismes internacionals. Un pla que ens involucrarà a tots en aquesta aposta pel futur, ja que es tracta d'un pla per recuperar el sector turístic després d'aquesta aturada forçada, però també per continuar amb la transformació del model espanyol de sostenibilitat econòmica, mediambiental i territorial. Aquesta tremenda crisi també l'hem d'aprofitar per millorar la nostra competitivitat".

Després de subratllar que el pla de Ministeri de Turisme "comptarà amb un protocol sanitari únic davant del COVID-19", Isabel Oliver ha avançat que Turespaña realitzarà per primera vegada campanyes de promoció dirigides al mercat nacional: "Volem incentivar que els espanyols coneguem més Espanya, fem turisme a casa nostra i ens moguem en el nostre territori. Tenim per davant un important repte no exempt de dificultats, però jo sé que compto amb la col·laboració, l'experiència i el treball de les Ciutats Patrimoni per sortejar aquest temps que ens ha tocat viure".

La Comissió de Turisme del Grup de Ciutats Patrimoni ha repassat el calendari d'accions promocionals suspeses des de març a octubre i que incloïa accions en mercats emissors internacionals com Alemanya, França, Estats Units, Canadà i Japó, que seran replantejades juntament amb Turespaña a mig i llarg termini. Entre els assumptes tractats, han abordat el pla de xoc amb accions conjuntes amb partners com Madrid Destino, Paradores o el Museu Thyssen per llançar campanyes conjuntes dirigides al mercat nacional, així com mesures per accelerar la comercialització de paquets turístics exclusius per al mercat interior, amb nous incentius.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, que va celebrar el 2018 el seu XXV aniversari, té com a objectiu actuar de manera conjunta a favor de la conservació, la posada en valor i la promoció turística de les 15 ciutats espanyoles els nuclis històrics de les quals estan inscrits en la Llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO: Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Ibiza/Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.

Vídeo: