Agost 13, 2020

ajuntamentdaltvila

GCPHE a Brusel·lesEl Grup de Ciutats Patrimoni presenta la seua oferta turística i patrimonial a la fira Salon des Vacances de Brussel·les.

Madrid, divendres 7 de febrer de 2020.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya promociona la seua oferta turística i monumental en el mercat belga a la fira Salon des Vacances, que se celebra fins diumenge que ve a Brussel·les. A més, en el marc d'aquest esdeveniment, la delegació de les 15 ciutats de el Grup va participar en la presentació de l'mercat belga, organitzada per l'OET de Brussel·les, que es va celebrar a l'ambaixadora d'Espanya. Precisament l'ambaixadora d'Espanya a Brussel·les, Beatriz Larrotcha, i el director de l'OET, Rafael Chamorro, van visitar l'estand del Grup de Ciutats Patrimoni a la fira i van mostrar el seu interès pel nou material promocional editat amb Turespaña i per l'agenda d'esdeveniments turístics i culturals de les 15 ciutats per al 2020.

El Salon des Vacances de Brussel·les és la fira de turisme més important de Bèlgica i una de les més rellevants de l'Europa Central. Té lloc al recinte Brussels Expo i es tracta d'un esdeveniment especialment dirigit al consumidor final, de manera que constitueix un aparador ideal de promoció, no només per al públic belga sinó també per a altres nacionalitats europees que també acudeixen a la cita, com Països Baixos i Luxemburg.

L'edició del 2020 del Salon des Vacances compta amb més de 800 destinacions representats i es preveu una assistència de més de 100.000 persones. Les Ciutats Patrimoni disposen d'un taulell propi dins de l'estand de Turespaña, des del qual s'atén i s'informa sobre les 15 ciutats de la xarxa.

Espanya, segona destinació preferida pels belgues
Bèlgica constitueix un mercat estratègic per a les destinacions vinculats a el patrimoni històric. Segons les últimes dades de l'enquesta de l'Associació Belga de Touroperadors, Espanya és el segon país preferit pels belgues a l'hora de viatjar a l'estranger, amb un 10,6% de quota de mercat. El nostre país es troba per davant d'Itàlia (8,3%) i els Països Baixos (6,2%) i únicament per darrere de França (19,6%). Es tracta, a més, d'un mercat molt estable en relació amb l'estacionalitat, ja que el nostre país registra una quota del 10,8% a l'estiu i del 9,9% a l'hivern.

Les motivacions fonamentals del turista belga per viatjar a Espanya són el seu bon clima, les seues platges, el seu entorn i la seua naturalesa. Segons un estudi de Roularta Media, les activitats preferides pels belgues durant les seues vacances a Espanya, en viatges de 5 o més nits, són sortir a sopar (88%), passejar (76%), visitar llocs amb oferta patrimonial (67%) i espais naturals (64%); mentre que quan els viatges són de 4 nits o menys, es decanten per les expedicions de ciutat (70%).

El 2018 van visitar Espanya 2,5 milions de turistes belgues, el que va representar un creixement de l'1,2% respecte a l'any anterior. La despesa, 2.593.000 d'euros, també va mostrar un avanç de l'1,7%, mentre que les pernoctacions hoteleres van registrar un lleu retrocés de l'1,8%. Les despeses mitjanes per persona i dia ascendiren, així mateix, a 1.035 i 123 euros, respectivament, mentre que l'estada mitjana es va situar en 8,4 nits, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística. En els primers nou mesos de 2019 es va constatar un creixement en el flux de turistes (+1,4%) i en la despesa (+4,3%), mentre que les pernoctacions hoteleres van registrar un retrocés (-3,6%), segons l'INE.

Amb aquesta primera acció en el mercat belga, dins el Pla Operatiu 2020, s'inicia la campanya de promoció internacional de les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat a les fires més importants del món, com el Saló de Turisme de París, ITB Berlín, JATA Japó, ITB Àsia Singapur i WTM Londres.

El Grup aposta el 2020 per incrementar la promoció internacional amb noves accions de màrqueting, viatges de familiarització de prescriptors de destinacions i també amb presentacions directes en mercats d'origen com a Ciutat de Mèxic, Bogotà, Munic, Frankfurt, Dublín, París, Seül i Tòquio, destinades a touroperadors.

L'objectiu és destacar el potencial de les 15 ciutats com destinacions d'excel·lència cultural al llarg del 2020, dins el marc del conveni de col·laboració que la xarxa manté amb Turespaña des de 2001. Aquest acord permetrà la realització conjunta i coordinada d'accions de màrqueting al voltant de la marca Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en els mercats internacionals, millorant l'eficàcia i rendibilitat de les promocions que cadascuna de les entitats realitza.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre, creada l'any 1993, l'objectiu de la qual és actuar de manera conjunta en la defensa i la promoció cultural i turística del patrimoni de les 15 ciutats que el componen, els nuclis històrics de les quals han estat reconeguts per la UNESCO com a Patrimoni Mundial: Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Ibiza/Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.