abril 09, 2020

ajuntamentdaltvila

Com puc demanar informació a l’Ajuntament d’Eivissa des de casa? 
Si vols posar-te en contacte amb l'Ajuntament d'Eivissa pots fer-ho per les següents vies: telèfon, correu electrònic, seu electrònica
· Llistat de totes les extensions i correus electrònics en pdf

Quins tràmits són els imprescindibles i inajornables per realitzar a l’Ajuntament d’Eivissa de forma presencial? 
En aquests moments en principi no hi ha cap tràmit que no sigui ajornable. Pensa que estan suspesos els terminis per presentar recursos, per pagar multes o taxes, per participar en processos selectius... Però en cas de dubte, t'atenem per e-mail i telèfon, i estudiam cada cas. 
· Llistat de totes les extensions i correus electrònics en pdf

Puc fer un registre d’entrada sense venir a l’Ajuntament d’Eivissa? 
Els terminis legals de qualsevol tràmit estan actualment aturats per ordre del Govern central. Segurament no cal que facis un registre de documentació per cap tema en aquests moments però el pots realitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament. Si tens el dubte o alguna urgència, telefona i estudiarem el teu cas.

Puc fer l’empadronament on-line? 
L'empadronament no és un tràmit que es pugui fer on-line. Si no es pot ajornar el teu empadronament, envia un correu, estudiarem el teu cas i si és pertinent et donarem cita personalitzada: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Com puc fer per empadronar un nadó?
En primer lloc s'ha de registrar el nadó al Registre Civil i obtenir el llibre de família. Amb el llibre, pots acudir a l'Ajuntament d'Eivissa, edifici CETIS, i farem l'empadronament. Recorda que has d'aportar els documents d'identitat dels progenitors i el llibre de família. Si el nadó s'empadrona a un habitatge on NO consti un dels dos progenitors, necessitarem l'autorització d'aquest/a per empadronar-lo amb l'altre progenitor/a.

M'han cancelat la meua cita del padró i ara no sé quan me faran el tràmit. Necessit l'empadronament per una altra gestió. Què puc fer?
Totes les cites que han estat cancelades en les setmanes de confinament es recuperaran de seguida possible, per a la qual cosa trucarem des de l'Ajuntament d'Eivissa a totes les persones afectades per donar-lis nova cita. Si el teu empadronament és urgent, envia un correo electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. explicant amb detall quina és la urgència i valorarem el teu cas.

Com puc sol·licitar el certificat d'empadronament imprescindible per acollir-me a la moratòria de les hipoteques?
Pots realitzar el tràmit telemáticament a la seu electrònica, amb certificat digital, mitjançant els següents enllaços:
· Certificat d'empadronament individual
· Certificat d'empadronament col·lectiu 

T'informam que si no disposes de certificat digital per tramitar, pots substituïr el certificat d'empadronament per una declaració responsable que inclogui la justificació expressa dels motius, relacionats amb les conseqüències de la crisi del COVID- 19, que t'impedeixen aquesta aportació. Després de la finalització de l'estat d'alarma i les seues pròrrogues disposaràs del termini d'un mes per l'aportació dels documents que no hagis facilitat.

Si cap d'aquestes alternatives t'és possible, s'atèn excepcionalment de forma presencial a les oficines del Servei d'Atenció a la Ciutadania (edifici CETIS). Quan arribis a la porta te farem esperar fora per entrar d'un en un i fer el tràmit amb totes les mesures de seguretat i higiene. Aquest tràmit, al ser un certificat, té un cost de 5 euros que només podràs abonar amb targeta de dèbit o crèdit. Pendent de l'evolució de la situació, aquest tràmit es pot fer de dilluns a divendres fins al 8 d'abril en horari de 9.30 a 12.30 hores.
T'informam que el tràmit és una sol·licitud i que en un parell de dies se't remetrà el certificat d'empadronament per correu electrònic perquè no hagis de tornar.
Així mateix, si no pots venir a presentar-lo personalment, pots fer una autorització a una altra persona per a que el pugui sol·licitar en nom teu.

La zona blava continua en funcionament aquests dies?
No, la zona blava ha quedat suspesa temporalment per tal que les persones que tenen el cotxe en zona blava no hagin de fer un desplaçament innecessari cap al cotxe. També així evitam el contacte de les persones amb les màquines de tiquets.

Funcionen les zones ACIRE aquests dies? 
El control d’accessos a les zones ACIRE han estat suspesos temporalment fins a nou avís.

Puc aparcar als càrrega i descàrrega? 
No es pot aparcar als espais habilitats per a càrrega i descàrrega, aquests espais continuen tenint ús i s’han de respectar.

Continuen amb normalitat els serveis de neteja? 
La neteja dels nostres carrers és un servei bàsic i essencial, durant aquests dies a més intensificam els treballs a les zones amb més afluència de gent com supermercats o farmàcies.

Continua amb normalitat el servei de recollida d’objectes voluminosos?
Evita treure voluminosos aquests dies. En cas de que sigui completament necessari fer-ho, no el deixis per sorpesa, telefona al 900 200 218 o emplena el formulari de la web i el passarem a recollir.
· Formulari recollida objectes voluminosos

Puc dur els infants als parcs infantils? 
L’Estat d’Alarma no permet aquest fet, recordam que tan sols es pot sortir al carrer per desplaçaments laborals, per comprar, anar a entitats financeres, anar a un centre sanitari o atendre algun familiar. En cap cas està previst l’oci dels infants a l’aire lliure. A més des del municipi d’Eivissa hem clausurat els parcs infantils. Recomanam realitzar activitats d’entreteniment i oci dins casa amb els més petits.

Puc anar a la biblioteca a estudiar? 
Un dels espais que romanen tancats són les biblioteques, i totes les que hi ha al municipi, i també a la resta de l’illa, romandran tancades fins a nou avís.

Puc anar a la platja? 
Aquests dies les platges romanen tancades, són espais d’aglomeració de gent i per prevenció des del municipi hem decidit el seu tancament durant el Reial decret d’Estat d’Alarma.

Puc agafar el taxi amb normalitat? 
El taxi és un servei públic que continuarà operant a la nostra ciutat, ara bé, tan sols es podrà utilitzar aquest servei de forma individual o com a excepció podran anar-hi acompanyades persones menors d’edat, persones amb alguna malaltia o amb mobilitat reduïda.

Puc dur el ca a passejar? 
Pots realitzar passejos curts al teu ca per cobrir les seues necessitats fisiològiques, sortint de forma individual. Les persones que han donat positiu en COVID-19 han de deixar de realitzar aquesta acció tant com sigui possible i es recomana deixar-lo amb una altra persona.

La meua empresa no compleix les mesures de seguretat. On puc informar-me? 
Telefona a la direcció general del Govern de les Illes Balears, al 971178900. També pots consultar les mesures per prevenir la infecció del Sars-CoV-2 a l’entorn laboral al següent enllaç:http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=4110299&coduo=40&lang=ca

Continuarà el Servei d’Ajuda a Domicili i de Menjar a Domicili? 
Sí, aquests serveis han estat declarats essencials i es continuaran prestant.

Estan oberts els centres de Serveis Socials? 
Els centres de Serveis Socials romandran tancats, però es prestarà atenció telefònica o telemàtica. Pots consultar els telèfons a www.eivissa.es/covid

Què faig si veig gent al carrer reunida? 
Truca al 112, 091 o 092 i deixa que sigui la Policia qui se es faci càrrec de la situació. 

Es cobrarà el servei d’escoles infantils municipals mentre romanen tancades? 
Està previst no cobrar el servei mentre aquest no es torni a reprendre. Pel que fa al mes de març es descomptarà el corresponent al temps que no s’han realitzat les activitats.

He de pagar taxes i impostos municipals?
En aquests moments tots els terminis de pagament estan suspesos per l'Estat d'Alarma, per tant no s'ha de fer cap abonament. Les persones que havíen abonat serveis del mes de març que varen quedar interromputs, podran demanar la devolució dels dies en que no va haver servei. No s'ha cobrat cap servei domiciliat del mes d'abril. La resta de taxes municipals seran revisades durant les propers setmanes i mesos i es decidirà quines es mantenen i quines pateixen modificacions si correspon. El període de pagament d'imposts municipals no està encara obert i per tant en aquests moments no s'ha d'abonar cap impost.

Tens dubtes sobre les mesures tributàries que es prenen arrel de la crisi del COVID-19? 
Consulta el següent enllaç la web de l'Agència Tributària on trobaràs també les respostes a les preguntes freqüents:
· Mesures tributàries en pdf

Continua havent-hi atenció a les víctimes de violència masclista? 
L’atenció a les víctimes de violències masclistes no atura. Hi ha telèfons d’atenció 24 hores: 971 178 989 i 016. I el mailAquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Per totes les consultes relacionades amb atenció primària o simptomatologia del COVID-19 informa't a través de:
http://www.caib.es/sites/coronavirus/ca/informacio_rellevant_centre_de_salut/