Juliol 16, 2019

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

Dalt VilaL'Ajuntament d'Eivissa posarà en marxa a principis d'any una campanya de neteja de les pintades que han sofert diversos indrets de les murades d'Eivissa i una de les casamates del baluard de Sant Joan.

En aquestos moments s'està recopilant el nombre de pintades, algunes hi son des de fa mes de dos anys,  i els indrets que han sofert aquest acte vandàlic. Els tècnics redactaran un informe mitjançant el qual es podrà establir el cost econòmic i el tipus de neteja, la menys agressiva i més adequada, que s'aplicarà a cadascuna de les zones afectades.

Per altra banda, també es preveu canviar el tancament de l'accés a les passarel·les de les casamates, per millorar la seguretat, i evitar que es pugui accedir a aquestes zones sensibles del casc històric.

El regidor de Patrimoni, Pep Tur, ha afirmat que “es netejarà quan abans totes les pintades tot i que l'any que ve es preveu posar en marxa un programa de manteniment integral de les murades, que durarà prop de dos anys, i que inclou aquestos tipus de neteja”.

El regidor de Cultura, Pep Tur, tot i afirmar que la responsabilitat del manteniment de la zona històrica es responsabilitat de l'Ajuntament d'Eivissa, ha volgut fer una crida a la ciutadania per tal de que si veuen comportaments d'aquest tipus, es cridi a la Policia Local per tal de poder denunciar a les persones que atempten contra el patrimoni.
Una falta que está tipificada com a molt greu a les ordenances municipals, concretament a la ordenança cívica de l'Ajuntament d'Eivissa, que contempla multes que van des de els 1.500 euros fins els 3.000 euros.
Segons aquesta ordenança, les infraccions tindran el caràcter de molt greu, quan s'atempti especialment a l'espai urbà, per realitzar-se pintades sobre bens immobles protegits o en monuments o edificis catalogats o protegits, o en tota la zona declarada Patrimoni de la Humanitat o conjunt Històric de la ciutat, sense perjudici de la potestat sancionadora que en aquesta matèria correspongui a altres administracions.